close

韓劇 李祘 主題曲「約定」張允貞主唱
畫面以韓國插畫師曹鉉美作品組成。

 

歌詞對照:(中,英,韓,拼音 翻譯) 

(英)Do you still remember, those very painful matters

(中)妳還記得嗎 那心痛的往事

 

(英)Counting the days that my loved one would return

(中)數著我的郎君歸來的日子

 

(英)Silently only then do I discover my disconsolateness

(中)默然才發現心中的惆悵(憂鬱)

 

(英)Only then do I understood that you are

staying at a place that does not include me

(中)才明白您沒留在有我的地方

 

(英)Couldn't you return to my side?

Couldn't you fall in love again?

(中)無法回到我身邊了嗎 無法再相愛了嗎?

 

(英)My heart is one that keeps

you endlessly in my thoughts

(中)對您無盡的思念就是我的心

 

(英)Do not forget that painful love

(中)不要忘記 那心痛的愛情

 

(英)When you suffer I will be by your side to protect you

(中)當妳痛苦的時候我會守護在妳身旁

 

(英)Could we not stop here?

Could we not forget the return path?

(中)不能就這麼停留嗎 忘記回來的路了嗎?

arrow
arrow
    全站熱搜

    jsy247 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()