Rod Stewart洛·史都華


Creedence Clearwater Revival 清水合唱團 

Someone told me long ago.很久以前有人告訴我
There's a calm before the storm.暴風雨前總是寧靜
I know, it's been coming for some time.我知道暴風雨曾經來襲有一段時間了

When it's over, so they say.當風暴已過去,於是人們會說
It'll rain a sunny day.晴天裏會下起陣雨
I know, shining down like water.我明白 陽光灑下就如雨水一般

I want to know.我想要知道
Have you ever seen the rain?你見過那場雨嗎?
I want to know.我想要知道
Have you ever seen the rain?你見過那場雨嗎?
Coming down on a sunny day ?在大晴天裏傾盆而下?

Yesterday and days before.在昨天,在以前
Sun is cold and rain is hard.陽光冰冷 而雨勢強勁
I know, been that way for all my time.我明白我老是碰到這種情形

Till forever,on it goes Through the circle,一直都是這樣直到,永遠不斷反覆發生
fast and slow.雨勢或急或徐
I know it can't stop, I wonder.我知道雨無法停止 但我很想知道

I want to know.我想要知道
Have you ever seen the rain ?你見過那場雨嗎?
I want to know.我想要知道

arrow
arrow
    全站熱搜

    jsy247 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()